Je kunt je bestelling binnen 30 dagen retourneren. Meld je retour in een paar stappen aan via ons
online retourformulier.
Stap 1: Meld je retour aan
Meld je retour aan via ons
online retourformulier. Gebruik hierbij het bestelnummer dat op de orderbevestiging staat, in combinatie met het e-mailadres dat voor de bestelling is gebruikt. Een retourzending is voor risico en rekening van de koper.
Stap 2: Verpak de retourzending in een omdoos
Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in een originele verpakking verpakt te zitten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Verstuur de artikelen in de verzenddoos waarin je ze hebt ontvangen, of een andere passende verzenddoos die de artikelen voldoende beschermt. Plak in ieder geval geen verzendlabel en tape op het artikel zelf, het artikel moet weer verkoopbaar zijn.
Stap 3: Verstuur het pakket
Geef het pakket af bij een PostNL locatie. Heb je gekozen voor een smart label (printerloos)? Laat dan de barcode zien die je per mail hebt ontvangen. Het is in dit geval niet nodig om de barcode te printen, deze kan door PostNL vanaf je telefoon gescand worden.
Stap 4: Aankoopbedrag wordt teruggestort
Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen 30 dagen teruggestort. Je ontvangt een credit factuur per mail.
Stuur je de volledige bestelling retour? Dan crediteren we ook de eventuele verzendkosten van de heenzending.
Opmerkingen
- Retourneren bij ons magazijn in Doorn is ook mogelijk. Meld hiervoor ook de retour aan via het online retourformulier. Houd rekening met de openingstijden van de klantenservice.
- Een retourzending is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat je zelf de verzendkosten voor het retourneren draagt en Planethappy.nl niet aansprakelijk is voor beschadigingen en het zoekraken van de retourzending.
- Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in de originele verpakking verpakt te zitten. Wanneer je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of je het wil houden) en daardoor schade aan het product ontstaat, mogen wij de waardevermindering die daardoor ontstaat aan je doorberekenen.
- Heb je gekozen voor de betaalmethode 'factuur achteraf' en retourneer je een product na de betalingstermijn? Voldoe dan op tijd de factuur om aanmaningskosten te voorkomen. Nadat wij de retour hebben verwerkt, wordt deze factuur aangepast.
- Als je het artikel wilt ruilen, dan kun je het artikel retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.
- Is het pakket tijdens de verzending beschadigd geraakt? Neem hier dan foto’s van vóór het openen van het pakket. Mocht de inhoud beschadigd zijn, neem dan contact met ons op via het retourformulier.
- Heb je een incomplete bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@planethappy.nl.
- Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 4,95 retourkosten.